ניקיון מבנים

בעידן הקפיטליסטי, בו כל חברה מתחרה על ליבו של כל לקוח, הרושם והתדמית משחקים תפקיד מפתח. ניקיון מבנים הוא ללא ספק חלק מכך. כאשר אין הבדל ממשי בשירותים או במוצרים שחברות מתחרות מספקות, תדמית החברה היא שעושה את ההבדל והיא זו שגורמת ללא מעט לקוחות להחליט לבחור בחברה אחת על פני מתחרותיה.

התדמית והרושם של חברה הם פונקציה של מספר פרמטרים: הערכים שהיא מנכסת לעצמה, האופן שבו היא בוחרת לבדל את עצמה ממתחרותיה וגם החזות הפיזית של מוצריה ושל מתקניה. חברות שמסתמכות בעיקר על מתן שירות ועל קבלת קהל חייבות להקפיד על חזות אסתטית מזמינה ומרשימה, שתכבד את הלקוחות שבאים בשעריה.

מרכיב מרכזי ביצירת חזות שכזו תלוי בשירותי ניקיון מבנים ומשרדים.

ניקיון מבנים – לשימור ולהגדלת חוג הלקוחות

כאשר לקוח מגיע למשרדיה של חברה במטרה לקבל שירות הוא שם לב לכל פרט קטן. הוא רוצה לוודא שהוא מקבל את התמורה המלאה לכספו ושלחברה חשוב להעניק לו חוויית שירות טובה ואיכותית. הקפדה על ניקיון מבנים מאפשר לכל חברה להבטיח שלפחות בפן האסתטי הלקוח יהיה מרוצה.

בניינים ומשרדים מוזנחים, שבהם הפחים עולים על גדותיהם, השירותים מטונפים, הרצפה דביקה ומלוכלכת וכדומה, מותירים את הרושם של חברה לא רצינית, שלא מכבדת את עצמה, ובעיקר לא מכבדת את לקוחותיה. לעומת זאת בחברות אשר מקפידות על ניקיון מבנים חיצוני ועל ניקיון המשרדים , הלקוחות יכולים ליהנות מסביבת המתנה נעימה, מאווירה מזמינה ולדעת שהחברה עושה כל שביכולתה כדי להבטיח את שביעות רצונם כאשר הם פוקדים את בנייניה. לקוחות שיהיו שבעי רצון מהשירות שקיבלו ומהתנאים הפיזיים שהחברה מציעה להם ימליצו עליה גם לחבריהם. כך כל חברה יכולה לשמר ואף להגדיל את קהל לקוחותיה.

ניקיון מבנים חשוב לרווחתם של העובדים!

בעידן התחרותי אין לזלזל גם בשביעות רצונם של העובדים במקום העבודה. עובדי החברה הם אחד המשאבים היקרים ביותר שברשותה, אם לא היקר ביותר. עובדים שאינם שבעי רצון ממקום עבודתם יכולים בקלות למצוא להם מקום עבודה אחר אצל חברה מתחרה. ללא הקפדה על ניקיון בניינים ומשרדים, העובדים עלולים לקבל את הרושם שהחברה לא דואגת לצרכיהם הבסיסיים ביותר (כמו: סביבת עבודה נקייה, היגיינה בחדרי השירותים, מטבחון אסתטי וכדומה) ולבחור לעזוב את החברה.

עבור אחרים, היעדר שביעות רצון מהתנאים הפיזיים במקום העבודה עשוי לגרום לירידה במוטיבציה ובפריון העבודה. לכן חשוב מאוד להקפיד על ניקיון בניינים ומשרדים גם לטובת רווחתם של עובדי החברה.

לסיכום, ניקיון בניינים ומשרדים הוא מרכיב מרכזי ברושם ובתדמית שחברה יוצרת לעצמה. חברות אשר יקפידו על ניקיון בניינים ומשרדים, לצד פעילות עסקית נבונה ומוצלחת, יגלו במהרה שגם לקוחותיהן וגם עובדי החברה שבעי רצון מהשירות שהם מקבלים. כך שבסופו של דבר, ניקיון בניינים ומשרדים משתלם לכולם – ללקוחות, לעובדים ולהנהלה.